22 januari 2022

Hoe lang duurt een SEO campagne?

2 min read

Wil jij graag je SEO uitbesteden, bijvoorbeeld via https://www.doublesmart.nl/seo-uitbesteden/? Dan is het wel zo fijn om te weten waar je aan vast komt te zitten, en hoe lang zo’n campagne ongeveer duurt. Wanneer je bij bovengenoemd bedrijf aanklopt zit je in principe nergens aan vast. Je kunt namelijk elke maand opzeggen, en dus met de campagne stoppen wanneer je maar wilt. De vraag is echter of dat verstandig is. Zoals de meeste ondernemers die al lange tijd hun SEO uitbesteden weten, is dat het langetermijneffect ontzettend groot is. Slechts 1 of 2 maanden een campagne laten lopen geeft heus resultaten, maar als je echt wilt knallen geef je het minstens een maand of 4 de tijd.

Content marketing en SEO copywriting

Er zijn allerlei verschillende zaken die je kunt laten opnemen in een SEO campagne. Je SEO copywriting en content marketing bijvoorbeeld, wat betrekking heeft op de teksten en afbeeldingen op je website. Als je wilt dat je website hoog rankt in Google is het belangrijk om ijzersterke teksten te schrijven, en alle pagina’s, afbeeldingen en elementen te voorzien van goede metatitels en -omschrijvingen. Heb je geen idee wat dat betekent? Schakel dan een online marketing bureau in om je daarbij te helpen. Deze zal een zoekwoordenonderzoek uitvoeren om te kijken op welke termen jouw (potentiële) klanten voornamelijk zoeken, en hoeveel concurrentie daarop zit. Aan de hand daarvan zal een ervaren tekstschrijver de teksten op je website schrijven.

Sales of leads genereren middels SEO

Je kunt de diverse SEO technieken inzetten met verschillende doelen. Zo kun je een campagne opzetten om direct producten of diensten te verkopen. Dit valt onder de noemer CPA (Cost per Acquisition). Je kunt echter ook het doel hebben een klantenbestand of lijst met mogelijk geïnteresseerden willen genereren. Dit valt onder CPL (cost per lead). Beide methodes vereisen een andere aanpak, en een zeer gerichte benadering van je doelgroep. Weet je nog niet zo goed hoe jouw doelgroep er uitziet? Schakel dan een online marketeer in om dat voor je te doen, want dit is ingewikkelder dan het lijkt. Deze kan je gelijk alles vertellen over CPA en CPL, en hoe je deze kunt inzetten om je bedrijf te laten groeien.

SEO als essentiële investering

Eigenlijk kun je tegenwoordig als professioneel bedrijf niet meer zonder SEO. Of iemand nu een product of dienst zoekt, vrijwel alles gebeurt via Google, waarbij men jouw website dient te vinden om een aankoop te doen of contact op te nemen. Heb je zelf geen kaas gegeten van SEO, of heb je er geen tijd voor? Schakel dan een online marketeer in om je SEO uit te besteden. Dit is een investering die zichzelf op termijn terugbetaalt, want hoe meer relevante bezoekers je trekt, hoe meer je zult omzetten en hoe sneller je bedrijf zal groeien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *