Gelukkig nieuw werkweek, maand, jaar en decennium. Ben je blij om 2020 te laten gaan? Ik ook. Als we naar onze bedrijven voor het komende jaar kijken, kunnen we misschien sommige dingen beter doen, wat misschien betekent dat we minder dingen moeten doen – of gewoon de juiste dingen. Sommige ideeën bieden betere kansen dan andere, en sommige ideeën zijn helemaal geen kansen. Hier is een korte lijst om u te helpen het jaar een vliegende start te geven:

Pas op voor andere tips


Pas op voor lijsten zoals deze; zaken generaliseren niet zo goed. Je bent niet typisch. Gebruik dit en andere als gedachtengeneratoren, zoiets als af en toe een klap op het hoofd, maar neem niets als vanzelfsprekend aan.

Zoek eerst naar aaneengesloten groei. Niet alle groei wordt op dezelfde manier gecreëerd. Het verkopen van een bestaand product aan bestaande klanten is veel gemakkelijker dan het verkopen van een nieuw product aan nieuwe klanten.

Focus jezelf ten alle tijden


Strategie is focus. Vind de goede plek van uw bedrijf. Wat drijft het echt vooruit en laat het groeien? Sommige klanten zijn beter voor je dan andere, en je krijgt ze omdat een deel van wat je doet beter is dan de rest van wat je doet. Kun je je concentreren en iets heel belangrijks veel beter doen?

Onthoud het verplaatsingsprincipe: alles wat u doet, sluit iets anders uit dat u niet doet. Natuurlijk zijn we ondernemers, dus we willen alles goed doen; maar dit is de echte wereld.

Denk hier een tijdje over na, en je gaat richting een slimmer online ondernemen strategie. Ontwikkel het en leg de details eromheen, met enkele concrete stappen en manieren om de voortgang te meten, en je bent een heel eind op weg naar bedrijfsplanning.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *